Salgsbetingelser

Salgsbetingelser for Elenamellingen.no

1. Generelle vilkår

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alle kjøp av varer og tjenester fra Elenamellingen.no ("Vi", "Oss" eller "Vår"). Ved å kjøpe våre produkter, aksepterer du disse vilkårene. "Forbruker" refererer til en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

2. Kontaktinformasjon

  • Firmanavn: Elena M. Jørgensen (Enkeltpersonforetak)
  • Organisasjonsnummer: 925846767
  • Adresse: Selfallet 136 c/o Elena Mellingen Jørgensen, 5936 Manger, Norge
  • E-post: kundeservice@elenamellingen.no
  • Telefon: 90531792

3. Pris

Den oppgitte prisen for produktene er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal kjøper ikke bære. Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK).

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling

Betaling kan skje gjennom Stripe. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet umiddelbart ved kjøp.

6. Levering

Digitale varer

Levering av digitale produkter skjer umiddelbart etter fullført betaling via e-post eller nedlasting fra nettsiden. Kjøperen vil motta en lenke for nedlasting av produktet.

Fysiske varer

Levering av fysiske varer skjer til den oppgitte leveringsadressen. Leveringstiden vil være angitt i bestillingsløsningen. Dersom leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.

7. Risikoen for varen

Digitale varer

Risikoen for varen går over på kjøper når han eller hans representant har fått tilgang til de digitale produktene.

Fysiske varer

Risikoen for varen går over på kjøper når han eller hans representant har fått varene levert.

8. Angrerett

Digitale varer

Ved kjøp av digitale produkter fraskrives angreretten etter angrerettloven § 22 bokstav n dersom nedlastingen eller bruken av det digitale innholdet er påbegynt med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke og anerkjennelse av at angreretten dermed er tapt. Ved å kjøpe våre digitale produkter og starte nedlasting, gir du samtykke til at angreretten bortfaller.

Fysiske varer

Kjøperen har rett til å angre kjøpet av fysiske varer i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen med mindre annet er avtalt.

Her er et standard angreskjema som kan brukes.

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Ved digitale produkter er det viktig å gi melding skriftlig for å sikre bevis.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen etter forbrukerkjøpslovens kapittel 9.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Personopplysningene som behandles er nødvendige for å gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for å gjennomføre avtalen eller i lovbestemte tilfelle. For mer informasjon, se vår personvernserklæring.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage.